Mateřská škola Čtyřlístek Odry, příspěvková organizace

© 2019 za pomocí Wix.com vytvořil Jan Olšina

logo bez okraje.png

Mateřská škola

LOUCKY

ˇ

Provoz školy: od 6,00 – 16,00 hod.

  • Nově zrekonstruovaná budova dvoutřídní mateřské školy se nachází v klidném prostředí obce Odry-Loučky. Součástí mateřské školy je rozlehlá školní zahrada, kterou obklopují místní louky a lesy.

  • Příjemná rodinná atmosféra školy umožňuje dětem prožívat společné chvíle v psychické pohodě, a tím i zdravé fyzické kondici. Podnětné prostředí napomáhá přirozeně rozvíjet dětskou osobnost a současně jí respektovat.

  • Mateřská škola je dvoutřídní. Jedna třída je věkově homogenní pro děti od 2 do 3 let. Výchovně vzdělávací činnost je zaměřena především na adaptaci dětí do kolektivu, na rozvoj sebeobsluhy a vytváření základních návyků a dovedností.

  • Druhá třída je věkově heterogenní pro děti od 3 do 6 let.Vzdělávání dětí směřuje především k upevnění sociálních dovedností, návyků sebeobsluhy a hygieny. Průběžně jsou zařazovány grafomotorické cviky se správným úchopem, předčtenářské a předmatematické činnosti, aktivity rozvíjející slovní zásobu a činnosti k rozvoji paměti a myšlení.

“Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce“

Robert Fulghum

Počátkem roku 2019 se MŠ připojila k projektu Malá technická univerzita.

  • Jedná se o sérii hravých setkání v rámci školního roku, jejichž cílem je co nejdříve na základě přirozené hravosti a poznání světa kolem sebe vzbudit zájem dětí i pedagogů o technické obory. Tento program pěstuje v dětech vztah k reálnému světu a přispívá k rozvoji technického vzdělávání již u předškolních dětí. Jednotlivé lekce jsou připravovány ve spolupráci pedagog – psycholog – architekt – projektant. 

  • V rámci jednotlivých lekcí navštíví naší mateřskou školu lektor s krabicí plnou kostiček a speciální soupravou prvků a výkresů. Hodinu pracuje s dětmi s podporou dětských technických výkresů, metodických listů a oblíbené stavebnice. Děti si hrají, ale my víme, že pracují a učí se nové věci

  • Co program dětem přináší:

    • Tvoření podle vzoru (součinnost oko – ruka) i vlastní tvoření

    • Individuální přístup

    • Práci samostatnou i ve skupinách

    • Rozvoj prostorové orientace a představivosti

    • Logické myšlení (analyticko – syntetické postupy, abstraktní převést v konkrétní)

    • Koncentrace pozornosti a vnímání

    • Procvičování hrubé a jemné motoriky

    • Rozvoj komunikačních dovedností

    • Hodnocení a sebehodnocení dětí