- Čtyřlístek Odry
Třídní schůzky v MŠ
I my ve školce máme svoji podobu třídních schůzek. Jejich cílem je seznámit rodiče budoucích prvňáčků s celkovou úrovní dosažených schopností a dovedností. Dohodnout se na společném působení, které pomůže podpořit všestranný rozvoj dítěte jak v mateřské škole, tak i v domácím prostředí. Ne všechny děti se rozvíjí rovnoměrně ve všech oblastech. Každému z nás se i v dospělosti v některých oblastech daří lépe, jinde hůře. Jak je to u jednotlivých dětí ve školce, zjišťujeme pomocí pedagogické diagnostiky, která nám pomáhá odhalit silné i slabé stránky dítěte. Díky ní můžeme plánovat činnosti, které nám pomohou děti rozvíjet správným směrem. Ve školce na to jdeme přes hru a zábavné činnosti, při kterých se děti nevědomky učí vše, co se jim jednou v životě bude hodit. Distanční vzdělávání v uplynulém roce nás učitelky i rodiče přimělo přemýšlet nad tím, jak lze běžnými činnostmi rozvíjet dítě i v domácím prostředí, například při společném vaření, třídění prádla či vycházkách do přírody. A o tom by předškolním vzdělávání mělo být. Nabízet dětem k rozvoji smysluplné činnosti, které vycházejí z reálných situací.
Kateřina Žůrková


