
Mateřská škola
KAMENKA
-
Provoz školy: od 6,30 – 16,00 hod.
-
Je dvoutřídní mateřská škola s enviromentální profilací. Jedná se o odloučené pracoviště MŠ Čtyřlístek Odry. Školu navštěvují děti od 2 do zpravidla 6 let. Mateřská škola je dvoutřídní. Maximální kapacita třídy Kamínek této třídy je 13 dětí. Kapacita Duhové třídy je 25 dětí. MŠ je umístěna v klidném a čistém prostředí obce Kamenka. Blízkost lesů, polí, domácích, užitkových i lesních zvířat a vodních toků dětem umožňuje nerušeně a přirozeně poznávat přírodní zákonitosti a krásy tohoto světa.
-
Duhová třída
-
Výchovně vzdělávací činnost této třídy se prostorovým uspořádáním inspiruje programem Začít spolu, náplní (tzn. témata, jednotlivé činnosti, slavnosti roku, denním, týdenním a ročním rytmem) prvky waldorfské a Montessori pedagogiky včetně uspořádání pomůcek.
-
Vnitřní prostory MŠ jsou nadstandardní. V přízemí je k dispozici kuchyň, jídelna, zázemí pro Lesní třídu - v případě extrémního počasí, šatnu a sociální zařízení.
-
V prvním podlaží se nachází třída, účelně zařízená chodba, prostor na cvičení a ložnice. V těchto prostorech jsou rozmístěna centra aktivit (Domácnost, Knihy a písmena, Dílna, Příroda, Divadlo, Námětové hry, Hudba, Kostky a stavebnice, Auta a dráhy, Pokusy a objevy, Ateliér, Pohyb).
-
-
třída Kamínek
-
Třída Kamínek je třídou s rozšířenou dobou pobytu venku. Výchovně vzdělávací činnost využívá prvky lesní pedagogiky a je s ohledem na aktuální povětrnostní podmínky organizována venku. Dobré vybavení dítěte dle pokynů pedagoga je základním předpokladem spokojenosti dítěte v této třídě. Při pobytu venku má učitelka k dispozici speciální vozík s celtou, pitím, základním zdravotním materiálem, podložkami na sezení, pomůckami pro daný den. Učitelka vždy nahlásí přesné místo pobytu venku. Po návratu do MŠ děti obědvají a následně se zapojí do programu běžné třídy (tj. hygiena, odpočinek, odpolední činnosti).
-
Co nabízí specifika třídy Kamínek?
-
podpora psychické pohody (děti nemusí být v přecpané třídě, hluku, zažívají ticho a zvuky přírody)
-
podpora fyzického zdraví (otužování, prevence obezity, prevence respiračních chorob)
-
všestranný, přirozený, harmonický rozvoj (jak vylézt na strom x na žebřiny…)
-
svoboda (otevřený prostor – ne ploty a zdi)
-
samostatnost a sebevědomí
-
respekt vůči lidem a prostředí
-
malá skupina dětí (13 - vzor rozšířené rodiny = přirozený rozvoj požadovaných kompetencí)
-
-












