MŠ Loučky
- Provoz školy: od 6,00 – 16,00 hod.
- Nově zrekonstruovaná budova dvoutřídní mateřské školy se nachází v klidném prostředí obce Odry-Loučky. Součástí mateřské školy je rozlehlá školní zahrada, kterou obklopují místní louky a lesy.
- Příjemná rodinná atmosféra školy umožňuje dětem prožívat společné chvíle v psychické pohodě, a tím i zdravé fyzické kondici. Podnětné prostředí napomáhá přirozeně rozvíjet dětskou osobnost a současně jí respektovat.
- Mateřská škola je dvoutřídní. Obě třídy jsou věkově heterogenní pro děti od 2 do zpravidla 6 let. Vzdělávání dětí směřuje především k vytváření sociálních dovedností, návyků sebeobsluhy a hygieny. Průběžně jsou zařazovány grafomotorické cviky se správným úchopem, předčtenářské a předmatematické činnosti, aktivity rozvíjející slovní zásobu a činnosti k rozvoji paměti a myšlení.
“Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce“
Robert Fulghum
Počátkem roku 2019 se MŠ připojila k projektu Malá technická univerzita.
- Jedná se o sérii hravých setkání v rámci školního roku, jejichž cílem je co nejdříve na základě přirozené hravosti a poznání světa kolem sebe vzbudit zájem dětí i pedagogů o technické obory. Tento program pěstuje v dětech vztah k reálnému světu a přispívá k rozvoji technického vzdělávání již u předškolních dětí. Jednotlivé lekce jsou připravovány ve spolupráci pedagog – psycholog – architekt – projektant.
- V rámci jednotlivých lekcí navštíví naší mateřskou školu lektor s krabicí plnou kostiček a speciální soupravou prvků a výkresů. Hodinu pracuje s dětmi s podporou dětských technických výkresů, metodických listů a oblíbené stavebnice. Děti si hrají, ale my víme, že pracují a učí se nové věci
- Co program dětem přináší:
- Tvoření podle vzoru (součinnost oko – ruka) i vlastní tvoření
- Individuální přístup
- Práci samostatnou i ve skupinách
- Rozvoj prostorové orientace a představivosti
- Logické myšlení (analyticko – syntetické postupy, abstraktní převést v konkrétní)
- Koncentrace pozornosti a vnímání
- Procvičování hrubé a jemné motoriky
- Rozvoj komunikačních dovedností
- Hodnocení a sebehodnocení dětí